Translate

donderdag 23 maart 2017

Cookiedough balletjes

Hoi allemaal.

Als ik op Instagram, pinterest of internet kijk zie ik overal filmpjes of foto's met recepten met of van cookiedough.
Gisteren liep ik in de lidl en daar zag ik een doosje met chocolade druppels liggen dus die nam ik mee, goed excuus toch om ook cookiedough te maken?
Dus op zoek naar een receptje..
Erg leuk en lekker allemaal maar er gaat zo veel suiker in dus niet heel gezond.
Ik ben dol op chocolade en wou dus ook dit recept maken maar dan in een gezondere versie omdat ik weer wat kilo's probeer kwijt te raken.
Na wat speur week kwam ik recepten tegen met kikkererwten... die had ik niet in huis en eigenlijk had ik niet zoveel zin om naar de supermarkt te gaan.
Dus besloot ik om maar gewoon de keuken in te gaan en zelf wat bij elkaar te doen. De kleur van mijn cookiedough is wat donkerder dan je normaal gewend bent dat komt door de dadels.
Kan je dit echt cookiedough noemen?? Geen idee.
Maar het is erg lekker.



Om dit recept te maken heb je de volgende ingrediƫnten nodig:
(25 balletjes)
- 250 gram gemalen havermout
- 100gram kokosolie
- 175 gram (ontpitte) dadels
- 1 vanille stokje
- 2 eetlepels melk
- snufje zout
- 100gram chocodruppels

Ga als volgt te werk...

1. Smelt de kokosolie in een pannetje.

2. Zelf had ik geen gemalen havermout dus heb ik mijn koffiebonen machine er bij gepakt en daar in  de havermout fijn gemalen.

3. Die de gemalen havermout, dadels en de melk in een keukenmachine om dit te malen.

4. Snijdt het vanille stokje in 2en en haal het merg er uit en doe deze bij het havermout mengsel..

5. Voeg het snufje zout en de kokosolie ook toe en maal dit nog even goed door.

6. Doe het mengsel in een mengkom en kneed het nog even goed door.

7. Voeg vervolgens de chocodruppels hier aan toe en kneed deze er goed door.

8. Het is niet een heel compact deeg omdat het deeg best warm is

9. Ondanks dat het nog niet goed blijft plakken maak je circa 25 balletjes van het deeg.

10. Leg deze op een bord (met bakpapier) en stop deze Voor 15 minuten in de vriezer.

Het zijn nu mooie stevige balletjes. Je kan er nu lekker van snoepen..
Om ze te bewaren doe ik ze in een bakje en stop deze in de koelkast.




Geniet er van!

Liefs x, Mandy

Geen opmerkingen: