Translate

maandag 3 juli 2017

Piadina broodje

Hoi allemaal,

Vandaag weer een simpel en snel receptje.
Ik vind het nog best lastig om iets te bedenken voor tijdens de lunch, ik ben niet een echte brood eter en daar komt bij gluten en lactosevrij brood is gewoon droog (vind ik).
Al eens eerder maakte ik deze piadina en bedacht om hem gluten vrij te maken en lekker simpel te houden door hem te beleggen met kaas en dit lekker te laten smelten.
Ik heb hiervoor glutenvrije zelfrijzend bakmeel van de AH gebruikt.
Je kan deze piadina ook beleggen met een lekkere tonijnsalade, eiersalade etc.


Wat heb je nodig voor 1 piadina:
- 125 gram glutenvrije zelfrijzend bakmeel + extra voor kneden
- 65 ml lauwwarm water
- 1 tl rozemarijn
- 1 tl tijm
- snufje zout
- (olijf)olie
- kaas



1. Neem een middelgrote kom of bak waar je het deegje in gaat maken.
2. Doe de zelfrijzend bakmeel, het water, de rozemarijn, tijm en het zout in de kom en roer alles door met een vork.
3. Als het roeren met de vork niet meer lukt ga je verder met kneden.
4. Bestrooi je werkplek met wat bakmeel en kneed hier het deeg op voor ongeveer 4 minuten tot je een mooi soepel deegje hebt.
5. Doe de olie in een koekenpan en warm deze op.
6. Rol met een deegroller het deeg tot een soort pannenkoek.
7. Bak de piadina aan beide kanten bruin ( ong. 4 min. per zijde zodat het deeg goed gaar wordt).
8. Beleg 1 kant van de piadina met kaas en laat deze smelten of bak deze nog heel even aan.

Zelf heb ik er een beetje curry van calvƩ opgedaan (deze is fodmap proof)



Eet smakelijkšŸ“ 

Liefs❤

Geen opmerkingen: