Translate

woensdag 12 juli 2017

Glutenvrije pizza

Yummie laatst at ik deze lekkere glutenvrije pizza🍕.
Heb al een aantal keer geprobeerd om het deeg helemaal zelf te maken maar vond hem steeds te droog, te klef en ga zo maar door.
Totdat ik goed op de verpakking van het glutenvrije zelfrijzend bakmeel keek en daar dus gewoon een recept op stond.
De glutenvrije zelfrijzend bakmeel kocht ik bij de ah.
Dus eindelijk heb ik nu een basis voor een lekker luchtig pizza bodem.
Als jullie trouwens nog tips hebben voor een gluten en lactosevrije bodem laat het me vooral even weten.



Wat heb je nodig:
-200 gram glutenvrij zelfrijzend bakmeel
-120 ml lactose vrije melk
-25 ml olijfolie
-7 gram gedroogde gist
- snufje zout
- Wat maïsmeel om je deeg uit te rollen

Als beleg heb ik gekozen voor:
-1 blikje tomatenpuree
-snufje peper en zout
-140 gram ananas
-40 gram mais 
-20 gram veldsla
-2 pakjes ham
- geraspte kaas



1. Pak een ruime kom en maak hier het deeg is.
Doe de glutenvrije zelfrijzend bakmeel, lactose vrije melk, olijfolie, gist en zout in de kom en kneed hier een deeg van.
2. Bestrooi je werkplek met maïsmeel een rol hier je pizza bodem op.
3. Neem een kommetje en doe hier de tomatenpuree, peper en zout in en roer dit goed door.
4. Verwarm de oven voor op 220 graden.
5. Bestrijk je pizza bodem met de tomatenpuree.
6. Bekleed je pizza met jou vlees, groente, fruit en kaas naar keuze.
7. Bak je pizza gaat in 25 minuten.
Zelf heb ik na het afbakken veldsla op mijn pizza gedaan.

Eet smakelijk!!!🍴




Liefs❤

Geen opmerkingen: