Translate

donderdag 13 juli 2017

Aardbei cheesecake

Eerst zal ik even beginnen met een update...
Intussen ben ik 4 weken met fodmap bezig en het gaat best goed met mij! Afgelopen week ben ik weer bij de diëtist geweest wat super goed ging, dus mag ik beginnen met de herintroductie.
Als eerste ga ik met de lactose groep beginnen. Ik zal jullie elke keer even op de hoogte houden!


Afgelopen maandag was Ruben jarig en was het dus tijd om een taart te maken. En om lekker egoïstisch te zijn😝 heb ik 2 gluten en lactose vrije taarten gemaakt. Vandaag komt de eerste online. Monchou taart is toch wel 1 van mijn favoriete taarten normaal maakte ik hem altijd met kersen maar om hem fodmap proof te houden zitten er aardbeien op. Ik zal direct er even bij zeggen dat de taart niet heel gezond is dus let op je portie! Er zit wel gewoon suiker enzo in. Maar goed het was feest en dan mag je genieten! Andere dagen even weer wat gezonder doen. Volgens mij heeft de visite niet eens door gehad dat de taart gluten en lactose vrij was😃😃.
Ik heb het recept van Karlijns Kitchen gebruikt.
Echte aanrader!!


Wat heb je nodig:

-Een springvorm van 24 cm
-250 gram glutenvrije oaties van Verkade
-150 gram kokosolie
-200 gram lactosevrije roomkaas
-250 ml lactosevrije slagroom + 2 el suiker
-2 blikken aardbeien vlaaivulling

1. Let op de bodem van de springvorm een bakpapiertje en vet de rand van de springvorm in met kokosolie.
2. Smelt de kokosolie in een pannetje.
3. Maak de koekjes fijn in de keukenmachine.
4. Doe hier vervolgens de gesmolten kokosolie bij en maal het nog goed door.
5. Doe de gemalen koekjes met in de springvorm en druk deze goed aan tot de hele bodem bedekt is.
6. Zet de springvorm in de koelkast zodat de bodem goed kan uitharfen.
7. Doe de roomkaas, slagroom en suiker in een kom en mix deze tot een stevige massa.
8. Haal de springvorm uit de koelkast en doe hier het roomkaas mengsel in. En strijk deze mooi glad.
9. Vervolgens bekleed je de bodem met het roomkaas mengsel en zet dit 2 uur in de koelkast.
10. Na de 2 uur die je er aardbeien vlaaivulling over de roomkaas en zet het nog een uur in de koelkast.

Oké ik ga even heel eerlijk zijn... mijn visite was er iets eerder dus ik moest even haasten waardoor mijn taart niet goed stijf was geworden... desniettemin was het wel heel lekker!!



Eet smakelijk🍴

Liefs❤

Geen opmerkingen: