Translate

dinsdag 13 september 2016

Romige tagliatelle

Dat wij hier in huis dol zijn op pasta gerechten zal je de komende tijd wel duidelijk worden.
Als ik vraag aan Ruben wat hij wil eten krijg ik meestal als reactie, lasagne of andere pasta.
Vandaag heb ik een lekkere romige tagliatelle gemaakt hij is niet super healty maar wel echt mega lekker.
Vaak ben ik met pasta lekker aan het experimenteren, lekker met smaken en verschillende soorten pasta's spelen, vandaag was dus de tagliatelle aan de beurt.
Hieronder zal ik vertellen wat ik heb gebruikt en hoe ik het heb gemaakt.
Wat het je nodig voor 2 personen:
- 6 nestjes tagliatelle
- 200gr kipfilet
- 1 grote prei
- 100 ml creme fraiche
- 100 ml kookroom
- 2 eieren
- handje geraspte kaas
- scheutje olijfolie
- 1 eetlepel kip kruiden
- peper en zout naar smaak

1. Breng 2liter water met een snufje zout aan de kook, als het water kookt voeg je hier de tagliatelle aan toe en laat dit circa 10 minuten koken, als de tagliatelle gaar is giet je het af en laat je het even rusten.
2. Pak een grote pan ( ik gebruik een wok pan omdat ik dat fijn vind werken) en doe hier de olijf olie in en zet deze op een laag vuurtje.
3. Snijdt de kipfilet in kleine reepjes en doe deze in de pan en bak deze gaar.
4 Intussen snijdt je de prei in fijne halve ringen, spoel deze goed af en doe deze bij de gare kip.
5. Op dit moment voeg ik de kip kruiden toe zodat ik straks weet of ik extra peper en zout moet toevoegen.
6. Maak ik een maatbeker of in ander bakje het room mengsel dit doe je als volgt:
doe de creme fraiche, de kookroom en de eieren in de maatbeker en klop dit goed door.
7. Voeg de tagliatelle toe aan de kip en prei en roer het goed door.
8. LET OP! zet het vuur zacht en voeg het roommengsel toe aan de tagliatelle roer dit goed door en haal dan direct de pan van het vuur anders gaat het ei stollen.
9. Strooi een handje parmezaan door de pasta en roer dit er nog goed door.
10. proef even of de tagliatelle goed op smaak in, voeg zo nodig nog wat peper en zout toe.
Ik had nog een salade in de koelkast liggen die ik er bij heb geserveerd.

Eet smakelijk!!!



Zo heb ik deze tagliatelle gemaakt. Vind jij pasta ook zo lekker en hoe maak jij het altijd? laat het hieronder in een reactie achter.


Liefs x, Mandy


Geen opmerkingen: