Translate

zondag 21 mei 2017

Makkelijke pizza taart

Hoi allemaal,

Deze snelle en vooral makkelijke pizzataart is een ideaal receptje voor in het weekend.
Hij is gezonder dan een normale pizza maar ook niet super healthy..
En om eerlijk te zijn heb ik me vandaag niet zo heel goed aan m'n dieet schema gehouden dus iets meer gehad dan eigenlijk mag (oeps...).
Eigenlijk is dit een combinatie van drie verschillende gerechtjes namelijk: pizza, lasagne en wraps.
Waarom ik het nou een taart noem? nou heel simpel heb hem in een taartvorm gebakken :-)
Sinds afgelopen week heb ik mijn moed weer verzameld om toch wat overtollige kilo's weer kwijt te raken, dus je gaat vanaf nu wel wat meer gezondere recepten hier vinden.
Af en toe mag je ook een keer lekker genieten en dat zal ik ook zeker doen en dat zal ik zo nu en dan ook zeker met jullie delen.
Maar nu eerst deze lekkere pizzataart, ik had hem al eens eerder gemaakt maar vond het toen niet zo heel geweldig, dus recept aangepast en nu was ie wel lekker :-)



Wat heb je nodig?
    Voor 2 รก 4 personen

- 6 wraps (liefs volkoren) 
 - 8 plakjes kipfilet 
- 100 gr babyspinazie
- 75 gr rucola
- 50 gr kaas

Voor de saus:
- 2 blikjes tomatenpuree
- 1 tl zout
- 1 tl peper
- 1 tl paprikapoeder
- 1/2 tl oregano
- 1 tl peterselie
- 1 tl rozemarijn
-  1 tl tijm
- 1 tl bieslook



Optioneel voor in de pizza: ananas, champignon, lente ui, ui.
Als vervanger voor de kipfilet: tonijn, cervelaat, salami, zalm, of gewoon vega.


1. Verwarm de oven voor op 220 graden.
2. Maak het sausje door de tomatenpuree en alle kruiden door elkaar te mengen in een bakje.
3.Vet je taartvorm goed in.   
4. Doe de rucola en de babyspinazie in een vergiet en was deze nog even goed schoon en dan goed laten uitlekken.
5. Snijdt de plakjes kipfilet en reepjes en daarna in blokjes.
Nu gaan we beginnen met de laagjes
6. Leg een wrap op de bodem.
7. Doe hierop een laagje van de tomatensaus.
8. Dan wat kipfilet er over heen strooien.
9. Vervolgens de rucola en babyspinazie.
10. HERHAAL STAP 6 T/M 9 in totaal 5 keer (tot je nog 1 wrap over hebt).                      
11. De overgebleven wrap is je dekseltje (:-P) hier doe je alleen de kaas op.                          
12. Nu gaat je taartvorm voor ongeveer 15 minuten in de oven (bij mij was de pizzataart toen mooi bruin).



Eet smakelijk!!!


Geen opmerkingen: