Translate

vrijdag 16 juni 2017

Eerst FODMaP video

Hoi allemaal.


Vandaag heb ik voor het eerst een video opgenomen.. was wel spannend hoor haha..
Dus kijk eerst even de video en lees dan gerust verder ;-).





(Sorry dat de belichting in het filmpje niet helemaal is zoals het hoort, de volgende keer zal de belichting beter zijn.)
Sinds gisteren dus begonnen met het fodmap dieet.
Het is even zoeken allemaal. Zoals ik in mijn video al zei ging ik dus even naar de supermarkt...
Ik heb 2 uur over 3 supermarkten gedaan  (bloos) al die etiketten lezen, ooit wordt ik er goed in haha.
Toen ik terug kwam van het boodschappen doen heb ik de yoghurt met cornflakes en een glas melk genomen. 
Euhm om heel eerlijk te zijn vond ik de yoghurt wel lekker. Maar de melk.... tja die is dus inderdaad wel wat zoeter maar ik ben er van overtuigd dat ik wel aan de smaak zal wennen :-).


Wat ik ook al zei in in de video is dat ik een kort lijstje zal maken wat ik dus niet!! Meer mag tijdens de eliminatie fase:
-fructaan
-FOS
-fructose
-lactose
-polyolen
-appel(moes)
-gewone melk, yoghurt kwark
-honing 
-naturel of volkoren pasta
-bepaalde sausen 
En ga zo maar door..  


Maar gelukkig zijn er ook nog heel veel dingen wat ik wel!! mag.
-lactosevrijse producten
-glutenvrije producten
-chips (love)
-aardappels
En ga zo maar door..
Dit is nog maar een klein gedeelte. Er is dus een hele lijst met wat je wel en niet mag.



Ik ga vanaf nu dus echt richten op het fodmap dieet en daar dus ook veel recepten voor gaan maken.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
En heb je vragen? Stel ze gerust via Instagram of Facebook.



Fijn weekend!


Liefs x, Mandy 

Geen opmerkingen: