Translate

maandag 26 juni 2017

Maaltijdsalade

In de zomer eet ik het liefst salades en lichte maaltijden wat gewoon niet heel veel tijd kost.
Maaltijdsalades vind ik gewoon super lekker en door het zelf te maken kan je gewoon zelf bepalen wat je er allemaal in doet. Zo vind ik het lekker om in mijn salade altijd minimaal 1 stuk fruit te doen. 
Dit keer heb ik er lekker veel groente in gedaan zodat je lekker lang een vol gevoel krijgt.. oké nou moet ik heel eerlijk zijn van een salade blijf ik niet heel lang vol. Maar toch deze salade gaf mij 4 uur lang een verzadigd gevoel perfect toch? natuurlijk zal dat bij iedereen anders zijn. En natuurlijk ligt het ook aan het weer. Deze salade at ik toen het 30 graden was, nou op zulke dagen heb ik echt niet veel honger.
Deze salade kan je ook perfect serveren bij bijvoorbeeld een bbq of als je gaat gourmetten.
Als lunch is deze ook perfect alleen zou ik er dan wat minder pasta in doen.



Wat heb je nodig:
- 100 gram gekookte glutenvrije penne (koken volgens beschrijving op de verpakking)
- 100 gram gehakt (deze heb ik gebakken in olie met asafoetida, peper, zout, paprikapoeder, kerrie)
- 10 blokjes ananas (uit blik)
- 50 gram mais
- 100 gram komkommer
- 30 gram baby spinazie
- 100 gram ijsbergsla
- 30 gram feta 
- 2 eetlepels calvé mayo
- 1,5 eetlepel lactosevrije yoghurt
- 1 theelepel lactosevrije roomkaas
- snufje peper en zout
- 1 theelepel dille
- 1 theelepel bieslook
- 1 eetlepel salade mix zaden ( pijnboompit, zonnebloempit. pompoen pit)

1. Het gehakt en de pasta had ik in de middag al klaar gemaakt zodat deze goed kon afkoelen.
2. Neem een grote kom en doe daar de penne en gehakt in.
3. Spoel de komkommer goed af en snij deze in blokjes en doe die in de kom.
4. Snij de ijsbergsla in fijne reepjes en spoel deze ook goed af, vervolgens kan dit ook in de kom.
5. De ananas en mais uit laten lekker en kan ook in de kom.
6. De baby spinazie heb ik nog even goed afgespoeld en die kan gewoon rauw in de salade.
7. De feta in fijne blokjes snijden, je kan de feta ook gewoon boven de kom verkruimelen. 
8. Nu maak je de slasaus. Doe de yoghurt, mayo, roomkaas, peper, zout, dille, bieslook in en kommetje en meng deze goed door.
9. Doe de saus door de salade en schep alles goed door elkaar. 
10. Als laatste strooi je de salade mix zaden er overheen.

Zo heb je heel snel en heel simpel een lekkere en gezonde maaltijdsalade.



Eet smakelijk🍴

Liefs❤

Geen opmerkingen: