Translate

donderdag 22 juni 2017

Rijstnoedels met paksoi en kip

Hoi allemaal,

Oké ik hou echt van buitenlands eten 😍..
Toen ik in mijn lijstje van producten die ik wel mag hebben rijst en rijstnoedels zag staan werd ik heel blij. De normale bami die ik normaal at mag niet meer maar rijstnoedels zijn ook helemaal prima.
Alleen toen kwam het volgende punt, normaal gebruik ik altijd ui en knoflook (ook al weet ik dat ik er niet tegen kan...... het is gewoon zo lekker, alleen al die geur als het het uitje en knoflook fruit in olie..... ik krijg er trek van...).
Maar ook daar is een oplossing voor namelijk 'Asafoetida'  ook wel duivelsdrek genoemd, het stinkt echt gigantisch het kruid doet zijn naam ook zeker wel eer aan 😋 ik dacht dat trassi stonk maar dit is er niks bij haha.
Maar goed Asafoetida stinkt dus heel erg, maar na verhitting geeft het de smaak van knoflook en ui, dus probleem opgelost😃.
Het potje kocht ik trouwens bij de plaatselijke toko. Heb het nog niet in een supermarkt kunnen vinden.
Normaal als ik knoflook en/of ui eet heb ik vaak binnen een half uur al wel kramp maar ik moet zeggen na een uur heb ik nog steeds geen kramp, dus ik denk dat ik ondanks de stank in het begin maar de toch lekkere smaak ik dit wel vaker ga gebruiken.
Maar goed hier komt het recept!



Wat heb je nodig :
Voor 2 personen.
- 200 gram kipfilet
- 150 gram rijstnoedels
- 1 grote paksoi
- 1 bakje taugé (ik meende 250 gram)
- scheutje olijfolie
- 1 tl kerriepoeder
- 1 tl paprikapoeder
- 1 tl komijn
- 1 tl 5 spices
- 1 tl cajun
- 2 tl sesamzaad
- snufje asafoetida
- peper en zout naar smaak.



1. Zet een pan met water op het vuur en breng deze aan de kook.

2. Neem een wokpan en verhit hier in de olijfolie.
3. Ondertussen snij je de kipfilet in kleine blokjes.
4. Doe het snufje asafoetida in de olie en bak deze even aan (schrik niet van de geur...)

5. Vervolgens doe je de kipfilet er bij en bak je deze gaar.
6. Intussen snij je de paksoi in repen en als de kip gaar is doe je de paksoi bij de kip.
7. Het water is intussen wel aan de kook. deze haal je van het vuur en doe de rijstnoedels hier in (deze moet niet koken!!)

8. Doe intussen de kerriepoeder, paprikapoeder. komijn. 5 spices. cajun. peper en zout bij de kip en paksoi en roer dit er goed door.
9. Daarna doe je de taugé er bij en laat deze nog heel even mee bakken.

10.  Intussen zijn de rijstnoedels gaar, giet deze af en doe die ook in de wokpan.
11. Roer alles goed door elkaar doe als laatste de sesamzaad er nog bij, even door roeren en dan opdienen.

Voor je het weet heb je een heerlijke fodmap proof maaltijd voor je neus.



Eet smakelijk!

PS. Heb je nog vragen, opmerkingen of verzoekjes voor een recept laat het even weten!!😃😉

Liefs ❤

Geen opmerkingen: