Translate

maandag 31 juli 2017

Intro groep fructose

Even weer tijd voor een update...
Inmiddels heb ik mijn 2e introductie week achter de rug wat op zich wel redelijk ging. Hieronder heb ik een dagboek van dinsdag t/m vrijdag bijgehouden. 
Verder gaat het best goed met me, al moet ik zeggen dat het soms wel even tegen valt. Af en toe vooral met testen of als ik onbewust iets binnen krijg waar ik niet tegen kan wordt ik er flink ziek van. En het neemt ook wel veel tijd in beslag zo ben ik echt heel lang bezig om recepten te bedenken, lang bezig met het maken van een boodschappen lijstje en zomaar even weggaan een hele dag vraagt ook wel z'n nodige tijd. Maar aan de andere kant vind ik het ook super leuk, het houdt je bezig, je wordt er erg creatief van en ik vind het gewoon super leuk om op een andere manier op mijn eten te letten.
Ik ben nu wel op het punt dat ik ook weer meer motivatie krijg om af te vallen, dit beperkte dieet heeft mij al geholpen om de eerste bijna 3 kilo kwijt te raken, nu wil ik ook nog gaan kijken hoe ik dat ga invullen met afvallen..... maar goed jullie zullen echt ook nog wel ongezondere recepten tegen komen hoor, dat mag af en toe best en het is immers vakantie (oké genoeg smoesjes???😋)
Volgende week kunnen jullie weer een nieuwe update verwachten.
Hieronder lees je mijn dagboek van afgelopen week.
Ohja, ik wou nog even zeggen omdat het vakantie is probeer ik elke week minimaal 1 artikel in de week online te zetten, mocht dit niet lukken excuus, na de vakantie worden het weer meer.

Dinsdag 25 juli.
Ik ontbijt een beetje aan de late kant want het is intussen al 09:45 maar ik had eerder nog geen honger.
Deze morgen ontbijt ik met 4 crackers van Schär met aardbeien jam van Hero en een kop verse kruiden thee.
Na het ontbijten heb ik een artikel verder uitgewerkt en deze online gezet.
Intussen is het 11:15 en begin eigenlijk best wel trek te krijgen.. dus neem ik een bakje met 10 druiven en een glas spa rood.
Eigenlijk wou ik vanmorgen even weg maar het regent echt al de hele tijd. Dus ik ga eindelijk maar toch even aan mijn deken haken want loop echt mega achter.
Het is nu 13:30 ik heb gewacht met lunchen tot Ruben wakker was dus hebben we samen geluncht. Ik at een tosti met 2 yam broodjes, Goudse kaas en 1 plakje gluten en lactose vrije ham en nam hier een glas spa rood bij.
We zijn even op boodschap geweest en zijn nu weer lekekr thuis. Net de was opgevouwen.
Het is 15:20 tijd voor een tussendoortje.. Dit wordt test dag nummer 1. Ik heb zojuist een halve mango in blokjes gesneden en daar ga ik lekker van genieten.
Onverwacht kregen we vanmiddag visite en die bleef mee eten.
Om 18:00 uur gingen we pinda-noedelsoep eten.
Daar hebben we lekker met z'n allen van gegeten😃.
Tot dusver heb ik nog geen last van de mango gehad.. hoop dat, dat zo blijft. Met de lactose had ik binnen een half uur last en nu gelukkig niks.
Intussen is het 21:00 begin iets last te krijgen van opgeblazen gevoel maar niet heel storend.
Ik neem nog een bakje druiven met een klein stukje pure chocola. Om 23:15 ben ik naar bed gegaan. 

Woensdag 26 juli
Om 08:30 was ik wakker beetje laat maar komt omdat ik niet kon slapen.. was uiteindelijk 01:30 geworden..
Heb heerlijk geslapen geen erge last gehad van de mango gelukkig. Klein beetje opgeblazen maar dat vind ik zelf niet erg en het is ook niet heel erg. Heb 3 kwartier gesport was wel even weer lekker. Het is nu 11:05 heb nog geen ontbijt gehad maar heb ik nog totaal geen honger... uiteindelijk heb ik een schaaltje met druiven gepakt om toch even iets binnen te krijgen.
Om 13:15 kreeg ik pas echt honger heb 3 schar crackers gegeten met aardbeien jam.
Daarna ben ik bijna de hele middag bezig geweest met eet planning. Ik maak altijd een planning wat wij de hele week nodig hebben. Daarbij kijk ik wat ik op mn blog kan zetten, wat ik allemaal nodig heb en waar ik het ga halen. Ik  doe mijn boodschappen bij 3 winkels namelijk de Lidl, jumbo en de ah.
Om 16:00 heb ik een klein stukje pure chocola gehad als tussen doortje.
Om 18:00 kwam Ruben thuis van motorrijles en had ik het eten klaar staan. We aten nasi..
Na het eten de afwas gedaan, beetje opgeruimd en gauw een boodschapje. Later die avond kwamen mijn schoonouders gezellig op visite. Heb toen nog een klein schaaltje met chips gegeten  (niet zo heel healty maar had amper wat op vandaag ... haha)
Heb de hele dag gelukkig geen klachten gehad dus test 1 van de mango vind ik geslaagd.

Donderdag 27 juli.
Kon weer niet in slaap komen. Dit keer was het 02:00 uur... oeps moet hier geen gewoonte van gaan maken..
Officieel mag ik vandaag weer mango testen maar ik schuif hem 1 dag op omdat ik morgen praktijk examen heb en ik geen risico wil lopen..
Als ontbijt heb ik een havermout pannenkoek gemaakt.
In de middag had ik nog rijles was pas om 18:00 uur terug dus laat gegeten.
De smaak was eerst even wennen maar daarna heel lekker.
Daarna lekker film gekeken en op tijd naar bed. Hele dag geen klachten gehad.

Vrijdag 28 juli
Wakker met zenuwen hahahaha.... ondanks de spanning geen last van mn buik alleen ontbijt kreeg ik er echt niet in!
Ik 12:00 uur heb ik geluncht met 2 schar broodjes besmeerd met pindakaas  (jummie).
Om 13:00 werd ik gehaald om eerst nog even een uurtje te rijden en ik 14:00 had ik mn praktijk examen en ik was toch een potje zenuwachtig... waarom? Nou 1 keer zakken oké kan gebeuren...ik  Maar 2 keer zakken had ik echt geen zin in... maar gelukkig ben ik gewoon geslaagd 😃🎉🚗
Als avond eten heb ik met Ruben en mijn schoonmoeder lekker gegrild. Voor mezelf had ik aardappelschijfjes, gehakt en kipfilet (met een beetje ananas 😍)
Heerlijk!!!!
Na het eten kwamen mijn ouders ook nog even gezellig op visite.
Om 20:20 heb ik een hele mango gegeten... ik had daar zo zin in maar op de een of andere manier vind ik het niet meer zo lekker, ik merk dat ik sommige dingen niet meer zo lekker vind nu ik dat al een aantal weken niet meer heb gehad. Maar goed binnen half uur reactie, opgezette buik, misselijk, etc...
Niet fijn dus, ik ben heel blij dat ik de mango na m'n praktijk heb genomen joh!

Dit was in hele grote lijnen mijn week, ik zal de volgende keer meer foto's maken en iets beter bij houden wat ik precies eet en wat ik allemaal doe.
Conclusie voor mezelf is dat ik wel tegen een halve mango kan maar dat een hele voor mij te veel is.
Maar goed, dat is mijn conclusie ik laat dat straks aan mijn diëtist over wat zij er van zegt😉.

Fijne week!!

Liefs!!❤

Geen opmerkingen: