Translate

maandag 24 juli 2017

Intro groep lactose.


Jullie hadden nog een update van me te goed. 
Mijn eerste test week zit er al even op. En ben nu klaar om morgen de 2e test week te starten.

(Links melk wat ik normaal drink, rechts de melk doe ik heb getest) 

Donderdag 13 juli
Om kwart voor 3 heb ik 150ml melk gedronken. Na 4 weken zonder normale melk was dit echt wel even lekker!! Maar goed na een half uur beginnen mn darmen te rommelen.. omdat ik echt op lactose reageer of vanwege dat je er op gefocust bent?? Geen idee.. dat is nog even afwachten..
Sinds een half uur na het drinken beginnen de klachten te komen en worden steeds erger.. 
Opzich snel in slaap gevallen maar nachts steeds wakker door de klachten.

09:00 werd ik wakker best laat maar een rot nacht gehad. Het is nu vrijdag 14juli 14:20uur en heb nog steeds last van klachten en ze worden maar niet minder..
Intussen is het 22:40 en ben ik niet meer mega opgeblazen vanmiddag was het echt mega.. maar mn buik is weer normaal.
Kramp is ook bijna helemaal weg. Ben wel echt mega moe van de afgelopen 32 uur.. aangezien ik morgen een bbq heb wil ik morgen niet testen. En omdat ik toch klachten kreeg mag ik eigenlijk ook pas over 3 dagen testen. 
Ik wist niet dat ik zo onzeker zou worden door een dieet...

Zaterdag 15 juli. Nog wat opgeblazen maar geen kramp meer gehad. Hadden een bbq en alles zo veel mogelijk fodmap proof gemaakt.. maar spelt brood gehad en er lag wel ui op tafel.. . Blijkbaar iets verkeerds gehad.. mega last..

Zondag 16 juli begon de dag nog opgeblazen.. in de middag ging het weer wat beter. Had een verjaardag omdat mn tante 70 is geworden🎉. Was heel leuk en gezellig.  Het heel slim zelf een salade mee genomen haha.  Maar toch een paar stukjes patat gegeten, na eerst 10 keer te hebben gevraagd of het apart werd gebakken etc toch het risico genomen. Tot ik na een paar happen er achter kwam dat er kruiden (oa knoflook en ui poeder) op zaten. Direct gestopt met eten.  Maar goed binnen een kwartier was het al mis..

Maandag 17 juli. Dagje met Ruben weg geweest. Zelf brood mee genomen van yam met beleg en verantwoorde koekjes. Ging super goed hele dag geen klachten gehad.

Dinsdag 18juli dag ging gelukkig heel goed  intussen is het 16:50 en heb ik net 75ml melk gedronken.. heb het nu pas gedaan omdat mn buik nu pas rustig was. Ben benieuwd.. 
Tegen 19:30 begon ik ineens heel erg kramp te krijgen. Begon weer op te blazen..  en toch wordt je weer onzeker..  komt echt door de melk of te veel avond eten gehad?? 

(Even een grapje tussendoor😜)


Woensdag 19 juli. Lekker even een paar dagen weg even ontspannen.. nog steeds heel erg opgeblazen.  In de loop van de dag zakte het wat af maar in de avond kwam het terug.

Donderdag 20 juli. Laatste dag van de week. Ben nog steeds opgeblazen en mijn darmen doen ook niet wat ze moeten doen.

Merk wel dat ik de eerste 4 weken mij beter voelde dan deze week. Veel buikpijn etc gehad. En de vermoeidheid komt ook weer terug. 

Dit was week 1 van het testen. Lactose blijft nu weer een paar weken staan.. en ik vrees wel voor langer. Wil over een aantal weken nog wel een keer met yoghurt testen omdat daar minder lactose in zit.
Mijn buik laat ik nog even tot rust komen en als dar zo is ga ik de volgende groep testen.

Deze week viel me eerlijk gezegd wel tegen. Had niet verwacht dat ik op deze groep zoh reageren. Maar aan de andere kant ook wel logisch. Voor ik met het dieet begon had ik elke dat klachten en ik nam elke dag een bak yoghurt met een glas melk.
Maar hoe dan ook. Ik wil deze groep nog wel een keer extra doen.



Morgen ga ik groep fructose een week lang testen. Die resultaten lees je volgende week.

Fijne week.
En fijne vakantie 🌞.

Liefs ❤

Geen opmerkingen: