Translate

woensdag 16 augustus 2017

Review #4 Lip masker

Hoi allemaal!

De afgelopen weken heb ik alleen maar artikels geplaatst over eten en drinken en met name over mijn FODMaP. De oorsprong van deze site was om veel artikelen te plaatsen over beauty en food. Natuurlijk blijf ik volop bloggen over food en FODMaP maar zo nu en dan wil ik ook weer wat beauty  artikelen online zetten. 
Zoals jullie een tijdje geleden al konden lezen ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs. Van mijn broer en schoonzus heb ik dit leuke cadeautje gekregen
super leuk hé?

Ben zo benieuw na de hand crème op lange termijn..
In dit artikel zal je op de foto meerdere producten zien dit ik ga testen maar ik ga deze wel 1 voor 1 reviewen om het allemaal wat overzichtelijker te maken. Vinden jullie het fijner om meerdere reviews in 1 artikel te lezen? Laat het me dan even weten!! J

Als eerste review ik voor jullie de lipmasker van de Action.
Toen ik deze zag moest ik eigenlijk eerst een beetje lachen van binnen. Vooral toen ik nog meer dingen zag liggen in de Action die  ik heb gekocht om hier te reviewen. Wat hebben ze daar veel spullen waar je een paar week geleden nog veel geld voor betaalde en nu voor een prikkie daar kan kopen.
Maar goed de lipmasker de verpakking ziet er wel grappig uit vind ik, leuk dat ze de vorm van de lippen er in hebben gemaakt, op deze manier wel aantrekkelijk om te kopen. Per lipmasker betaal je  €0,59
Als je de verpakking open scheurt zit er een soort van plastic houder/bakje in waar het masker in zit. Op de lipmasker zit nog een plastic velletje om het extra te beschermen.
Eerst maak je, je lip goed schoon, ik deed dat met een nat wattenschijfje.

Vervolgens haal je de lipmasker dus uit de verpakking en leg deze op je lippen. Het masker lijkt een beetje op een siliconen masker. Wat ik zelf ook wel heel fijn vind is dat het masker niet heel erg plakt, deze is wel vochtig maar dus echt niet plakkerig. Druk de masker goed aan zodat deze goed in contact komt met je lippen.
(een foto maken was lastig want je kan er niet echt mee lachen haha)

Het masker laat je 15-20 minuten zitten. Bij mij begon het na 5á10 minuten een beetje te tintelen wat ik op zich ook  nog wel lekker vond voelen.. Raar??? Geen idee maar ik vond het wel oké!
Na de 15-20 minuten haal je het masker er af en wrijf je de overige serum nog  lekker over je lippen.
Op de verpakking stond dat je lippen iets voller zouden worden, ik vond dat wat tegen vallen. Mijn lippen waren daarna wel echt lekker zacht, Love it!
Vervolgens heb ik  mijn lippen nog even ingesmeerd met een fijne lip balsem en voor een finishing touche even een lippenstift op van essence  nummer 07 Miracle sparkling


Hier zal ik alle ingrediënten even benoemen:

-          Aqua è  water
-          Glycerin è Glycerine is een stof die gewonnen wordt uit plantaardige of dierlijke olie. Het is een kleurloze, heldere en geurloze stof met een zoete smaak. Glycerine is een bekende humectant, dit wil zeggen dat het een stof is die goed in staat is om water vast te houden. Het wordt gebruikt als verdikkingsmiddel, maar ook als oplosmiddel. Veel stoffen lossen namelijk beter op in glycerine dan in water.
-          Butylene glycol è Het zijn zeer werkzame ingrediënten die in lichte mate de huidvochtigheid verhogen en andere werkstoffen helpen de huid binnen te dringen.
-          Ceratonia siliqua gum è St. Janskruid
-          Sucrose è Sacharose of tafelsuiker
-          Pentylene glycolè  wordt vaak gebruikt als huidverzorgingsmiddel, doordat het de huid kan helpen om vocht aan te trekken en te behouden.
-          Agar è Deze gel-achtige oplossing gemaakt van een soort zeewier om de huid te verzachten en vochtigen.
-          Xantan gum è Xanthaangom is een gom die veel gebruikt wordt als verdikkingsmiddel  Naast het gebruik als verdikkingsmiddel wordt het ook gebruikt als stabilisator en emulgator.
-          Chondrus crispus powder è  Iers mos die algemeen gebruikt wordt als verdikkingsmiddel en stabilisator
-          Cellulose gum è Cellulose gom is in wezen een verdikkingsmiddel
-          Allantoin è Allantoïne zou beschadigd weefsel tot het vormen van nieuw weefsel prikkelen en de celdeling stimuleren
-          Sodium hyaluronate è hyaluronzuur bevindt zich overal in ons bind-, epitheel- en zenuwweefsel. Het is een van de belangrijkste bestanddelen van de extracellulaire matrix die een belangrijke bijdrage levert aan de celdeling en migratie. Het verbetert de opname van actieve ingrediënten in de huid en bevordert een goede fybroblast activiteit.
-          Hydrolyzed gelatin è vochtinbrengende middel
-          Disodium edta è Binnen cosmetica (en ook binnen voeding en farmacie) worden de EDTA-verbindingen gebruikt om de nadelige effecten van metalen (die bijvoorbeeld nog in het water kunnen zitten) te voorkomen
-          Ascorbyl glucoside è Stabiele vorm van vitamine C in combinatie met glucose. Het fungeert als een antioxidant en werkt goed met andere aanvullende en antioxidante ingrediënten om belangrijke stoffen te behouden die de huid moet gladder, helderder en jonger zien.
-          Menthol è is een organische verbinding met een sterke muntgeur.
-          Peg-40 hydrogenated castor oil è emulgator, oppervlakte actieve stof en geurstof
-          Sodium hydroxide è In verdunde versie of samen met andere stoffen wordt natriumhydroxide dus gebruikt om cosmetica te maken tot 5%. Het ingrediënt controleert de pH-waarde en ontdoet de huid van vet (reinigend).
-          Phenoxyethanol è Phenoxyethanol is een kleurloze, olieachtige, parabeen-vrije stof, die (meestal in combinatie met andere conserveermiddelen) wordt toegepast in huidverzorgingsproducten vanwege de bacteriedodende eigenschappen.
-          Propylene glycol è in cosmetica om vocht vast te houden vanwege de hygroscopische eigenschappen
-          Ethylhexylglycerin è Het is wateroplosbaar; Bij mengeling met bepaalde chemicaliën kan het als conserveermiddel gebruikt.
-          Methylparaben è Methylparaben is een anti-schimmelmiddel dat vaak in een verscheidenheid aan cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten wordt gebruikt.
-          Ethylparaben è Een conserveermiddel gevonden in huidverzorgingsproducten, vaak gebruikt om droge huid te behandelen door essentiële oliën, zoals eucalyptus en primroseolie.
-          Parfum  è Een toegevoegde geur, al heb ik bij deze masker geen idee welke geur het is haha..

Mijn conclusie:
Ik vond het een fijn masker, ben blij dat ik er meer had gekocht en zal ook zeker nog een paar op halen. In de winter lijkt me dit ook wel een fijn masker om je lippen even lekker te verwennen en te verzorgen.

Pluspunten:
-  Plakt niet
- Netjes verpakt
- Stinkt niet
- Makkelijk in gebruik
- Goedkoop

Minpunten:
-          Er zitten best veel ingrediënten in die ik niet ken,
heb daarom alles even opgezocht, het meeste wordt je wel vrolijk van maar niet van alles.
In combinatie met elkaar schijnt het wel weer oké te zijn.
Ik ben niet heel erg van het lijstje geschrokken maar misschien andere mensen wel.

Liefs!!❤

Geen opmerkingen: