Translate

donderdag 3 augustus 2017

Rijst met kip, ananas, boontjes en bloemkool

Oké afgelopen dinsdag was het dag 1 voor de introductie van de groep polyolen, ik begon met de mannitol of beter gezegd bloemkool. In deze groep heb je 2 soorten de mannitol en de sorbitol, nu heb ik dus gekozen voor de mannitol. Eind augustus moet ik weer naar de diëtist en hoor dan wanneer ik de sorbitol ga testen.
Maar goed bloemkool.... beter gezegd 2 opscheplepels, iemand die mijn keukenla goed kent weet dat ik geen normale groente lepels enzo heb, wat nu dus best vervelend is. Dus heb ik maar gewoon wat gedaan, namelijk 70 gram bloemkool afwegen en hopen dat het goed gaat komen.....

Ik ben deze week een beetje van de Indische gerechtjes is mij opgevallen, dus dit keer weer een soort van Indisch recept.
Ik ben dol op de combinatie kip en ananas en omdat ik nu maar 70 gram bloemkool eet dus veel te weinig groente, heb ik er nog 100 gram sperziebonen bij gedaan. Volgens de Monasch app mag ik maximaal 120 gram sperziebonen dus ben ik daar wel onder gebleven.
Wat heb je nodig:
- olie
- 100 gram kipfilet
- 1 tl sesamzaad
- snufje peper en zout
- 1 eetl ketjap manis glutenvrij
- 2 tl ahornsiroop
- 0,5 tl laos
- 0,5 tl komijn
- 0,5 tl katoembar
- 0,5 tl djahé
- 1/4 tl asafoetida
- 0,5 tl paprikapoeder
- 0,5 tl kerriepoeder
- 70 gram gekookte rijst
- 70 gram bloemkool
- 100 gram sperziebonen 
- 10 blokjes ananas
- scheutje water

1. Kook de rijst zoals op de verpakking staat.
2. Doe de olie in een wok/koekenpan pan en snij de kipfilet in blokjes.
3. Bak de kipfilet gaar in de pan.
4. snij de bloemkool in kleine stukjes en doe deze bij de kipfilet.
5. Ik had nog sperziebonen in de vriezer in kleine stukjes, heb je dat niet? snij dan de sperziebonen in kleine stukjes en doe deze ook in de pan.
6. Doe nu de sesamzaad. peper, zout, ketjap, ahornsiroop, laos, komijn, katoembar, djahé, asafoetida, paprikapoeder en kerriepoeder in de pan en roer dit goed door elkaar.
7. Doe nu het scheutje water in de pan een deksel op de pan en laat de groente een beetje gaar stomen,
8. Als de groente en de kip goed gaar is doe je de ananas er bij en de rijst.
9. Roer dit goed door en bak het nog even tot alle sappen verdampt zijn.

Eet smakelijk!!🍴

Liefs!!❤

Geen opmerkingen: