Translate

vrijdag 4 augustus 2017

#Video 3 How To Loempia

Het werd weer tijd voor een video!!!!
Dit keer maakte ik glutenvrije loempia's.
Ruben en ik zijn dol op loempia's maar sinds de start van mijn FODMaP heb ik nog geen loempia weer gehad. Ik had al een tijdje rijstvellen in de kelder liggen en vond het nu echt tijd om loempia's te maken want ik had hier zooo zin in!!!
Maar goed, toen kwam het volgende probleem want de normale Indische loempia wordt gemaakt met ui, knoflook, prei en kool... hmmm.... dat moet anders kunnen toch? JUIST! dat heb ik dus gedaan😄 ik ga weer sorry zeggen tegen de indo's maar op deze manier mag ik ze wel en zijn ze ook gewoon heel lekker!
Als ik heel eerlijk mag zijn vullen deze loempia's echt mega goed! ik heb zelf 3 van deze loempia's gegeten met een beetje soep en ik zag echt de hele avond vol!

Bekijk vooral even de video, hieronder zal ik alles ook nog even neerzetten.



Wat heb je nodig:
- scheutje olie
- 200 gram kipfilet
- 150 gram wortel
- 70 gram paksoi
- 100 gram sperziebonen
- 40 gram broccoli roosjes
- 80 gram courgette
- 115 gram taugé
- 75 gram rijstnoedels
- 150 ml water
- 1 tl zout
- 1 tl peper
- 1 tl laos
- 1 tl komijn
- 1 tl katoembar
- 1 tl djahé
- 1 tl paprikapoeder
- 1 tl kerrie
- 1/4 tl asafoetida
- 13 rijstvellen + kom met ruim lauw/warm water

1. Doe de olie in de wokpan en verhit deze.
2. Snij de kipfilet in kleine blokjes en bak deze in de pan.
3. Voeg alle kruiden toe ( zout, peper, laos, komijn. katoembar, djahé, paprikapoeder, kerrie, asafoetida).
4. Kook het water in de waterkoker of in een pannetje. Doe de rijstnoedels in een kom. Als het water kookt doe je dit bij de rijstnoedels en laat deze 5 á 10 minuten weken. Daarna giet je het af en knip/snij je de rijstnoedels helemaal fijn.
5. (De wortels die ik gebruik zijn het schilletje al van af en zijn schoon) Pak een rasp en rasp de wortels helemaal fijn en doe deze bij de kipfilet.
6. Was de paksoi schoon en snij deze fijn, doe deze daarna ook in de pan.
7. De bonen had ik van te voren al fijn gesneden (vergeten te filmen) maar snij de bonen fijn en doe deze ook in de pan.
8. De broccoli snij je ook helemaal fijn (denk er om alleen de roosjes!) kan daarna ook in de pan.
9. De courgette rasp je ook maar dan met een grotere rasp als de wortels, daarna in de pan.
10. Roer alles goed door en voeg daarna de taugé toe.
11. Als laatste gaan de rijstnoedels er bij. Roer alles goed door. 
12. Doe de vulling in een bak en laat het wat afkoelen.
13. Pak een grote kom of diep bord en doe hier het lauw warme water in.
Dit stukje doe je echt 1 voor 1 anders gaan de rijstvellen kapot!!
14. Neem een rijstvel en dompel deze in het water, laat hem ongeveer 10 seconden weken, tot het velletjes zachter is maar niet te zacht.
Pak een bakplaat en doe hier wat bakpapier op, hier worden de loempia's straks op gebakken.
15. Doe 2 eetlepels vulling op de rijstvel en vouw hem dicht (zie video). Leg deze op de bakplaat.
Verwarm de oven voor op 220 graden.
16. Doe dit tot alle vulling op is.
17. Bak de loempia's ongeveer 25 minuten tot de loempia's mooi goudbruin en krokant zijn.

Eet smakelijk!!🍴

Liefs!!❤

Geen opmerkingen: