Translate

woensdag 6 september 2017

Review Consenza glutenvrije pistolet

Oké, om heel eerlijk te zijn eet ik heel weinig brood sinds ik ben gestart met Fodmap dieet.
Waarom? nou heel simpel omdat ik het glutenvrije brood wat ik mag hebben gewoon niet zo heel lekker vind.
Hiervoor was ik ook al geen echt brood eter maar nu is dat nog minder.
Tot ik een pakketje kreeg van Consenza met broodjes om te testen. 
Deze tekst ontving ik van een medewerker bij Consenza:
'Ons brood is verpakt in ovenfolie. Al onze verse broden kun je direct uit de verpakking eten maar ze kunnen ook even worden afgebakken in de oven. In dat geval kan je het brood inclusief folie in de oven doen. De sticker die op het folie zit is ook ovenbestendig.
Ons concept is dat we vers brood leveren wat je direct kunt consumeren. Het hoeft dus niet perse afgebakken te worden. Als je een knapperig korstje op het brood wilt kun je het natuurlijk altijd even in de oven afbakken, dit kan veilig zonder gevaar voor contaminatie door middel van de ovenfolie'.
Op de verpakking staat dat je het brood ook in de vriezer kan doen, heel handig dus. Het brood met de folie in de vriezer en als je het wilt eten doe je het brood even in de oven.
Zie hieronder de ingrediënten lijst 


Het pistoletje heb ik met folie en sticker 6 minuten op 180 ºC in de oven gedaan om een lekker warm en knapperig pistoletje te krijgen.
Na 6 minuten was mijn boodje mooi bruin (oke iets te bruin omdat ik perongeluk op de gril stand had aangezet) en knapperig.
Toen ik het open sneed viel mij meteen al op dat het brood een stuk minder droog aanvoelde dan al het andere brood dat ik al een heb geprobeerd.
Op de foto hieronder zie je dat ik mijn broodje al had besmeerd maar ik heb even valsgespeelt, ik heb namelijk van 1 helft de binnenkant er uit gehaald om ook droog te kunnen proeven. Eigenlijk werd ik hier best wel blij van, de smaak was lekker en het brood was dus echt niet droog!
Dikke pluspunt dus!
Uiteindelijk heb ik mijn broodje nog lekkerder gemaakt met:
- 1,5 eetl lactose vrije roomkaas
- 1 eetl bieslook (vers)
- snufje peper en zout
- 1 blaadje ijsbergsla
- 7 plakjes komkommer

Heel simpel maar toch ook heel lekker. 
Het pistoletje kost €0,99 en is te koop bij de volgende winkels & online:
Mijn conclusie:
Dit is het eerste brood wat ik heb gegeten dat vers, zacht en super lekker is! En ik ben fan!
Zover ik weet mag je dit brood gewoon eten tijdens het Fodmap dieet, ik heb geen klachten gehad was ook heel fijn is!
Je zou niet zeggen dat het glutenvrij is vanweze z'n zachtheid.
Het enige nadeel voor mij is dat ik het niet bij een bakker in de buurt kan halen dus het online zou moeten bestellen, maar om op deze manier lekker brood te kunnen eten heb ik dat er zeker voor over!
Dit artikel bevat een product dat door een merk naar mij is opgestuurd. 

Geen opmerkingen: